Τρίτη, Μάϊος 31, 2011

Η ασθένεια ως πορεία (β' μέρος)



Οτιδήποτε βιώνουμε και υποφέρουμε στη διάρκεια μιας
σωματικής ασθένειας, λαμβάνει χώρα αποκλειστικά
στη συνείδησή μας.

Η ύλη - το σώμα - χρησιμεύει μόνο ως επιφάνεια προβολής, αλλά δεν αποτελεί τον τόπο γένεσης κάποιου προβλήματος, επομένως ούτε τον τόπο όπου θα επιλυθεί κάποιο πρόβλημα.
Ως επιφάνεια προβολής,
το σώμα είναι ιδανικό βοηθητικό μέσο για μια
καλύτερη γνώση,
αλλά λύσεις μπορεί να βρεί μόνο η συνείδηση.

Έτσι, κάθε σωματική ασθένεια αποτελεί μόνο συμβολική επεξεργασία του προβλήματος, της οποίας το δίδαγμα θα γονιμοποιήσει την συνείδηση.
Αυτή είναι και η αιτία που,
κάθε βιωμένη αρρώστια προκαλεί ένα βήμα ωρίμανσης.

Έτσι διαμορφώνεται ένας ρυθμός μεταξύ της σωματικής
και της ψυχικής επεξεργασίας κάποιου ζητήματος.
Αν το ζήτημα δεν μπορεί να επιλυθεί εξ'ολοκλήρου
στη συνειδηση, καλείται το σώμα, ως υλικό
βοηθητικό μέσο, να δραματοποιήσει το άλυτο ζήτημα
με συμβολική μορφή.
Το δίδαγμα, μετά τη θεραπεία της αρρώστιας,
επιστρέφει στην ψυχη.

Αν αυτή, παρά τις εμπειρίες που απέκτησε, δεν κατορθώσει ακόμα να "πιάσει" το πρόβλημα, αυτό βυθίζεται και πάλι
στην σωματικότητα, ώστε να συγκεντρωθεί περισσότερη πρακτική πείρα.
Η εναλλαγή αυτή θα επαναληφθεί για όσο διάστημα χρειάζεται, ώστε οι εμπειρίες που συγκεντρώθηκαν να καταστήσουν ικανή τη συνείδηση να λύσει τελεσίδικα το πρόβλημα ή την σύγκρουση.

Το σώμα δηλαδή, δεν είναι ο τόπος στον οποίο επιλύονται τα προβλήματα.
Ωστόσο ολόκληρη η ακαδημαϊκή ιατρική βαδίζει εκεί,
κοιτάζοντας με δέος όσα συμβαίνουν στο σώμα προσπαθώντας να λύσει την αρρώστια σε σωματικό επίπεδο.
(Στο σημείο αυτό θέλω να καταθέσω, πόσο πολυ δυσκολεύτηκεη ζωή μου από αυτή την νοοτροπία της ιατρικής, η οποία όχι μόνο σύμμαχός μου δεν υπήρξε μα και εμπόδιο στην προσωπική μου απόφαση να αναρρώσω)

Στο σώμα δεν υπάρχει τίποτα που να χρειάζεται "λύση".
Η ανθρώπινη οντότητα λαμβάνει χώρα στη συνείδηση και αντανακλάται στο σώμα.
Το συνεχές στίλβωμα του καθρέφτη δεν αλλάζει το είδωλο που καθρεφτίζεται.
(Μακάρι να ήταν τα πράγματα τόσο απλά).
Ας σταματήσουμε να αναζητάμε στον καθρέφτη την αιτία,
κι ας τον χρησιμοποιήσουμε για να δούμε τον εαυτό μας.



.

10 Comments:

At 1:35 μμ, Blogger kryos said...

"Έτσι διαμορφώνεται ένας ρυθμός μεταξύ της σωματικής
και της ψυχικής επεξεργασίας κάποιου ζητήματος.
Αν το ζήτημα δεν μπορεί να επιλυθεί εξ'ολοκλήρου
στη συνειδηση, καλείται το σώμα, ως υλικό
βοηθητικό μέσο, να δραματοποιήσει το άλυτο ζήτημα
με συμβολική μορφή.
Το δίδαγμα, μετά τη θεραπεία της αρρώστιας,
επιστρέφει στην ψυχη. "

Κι ο προγραμματιστής όλου αυτού ? .... δεν θα χρησιμοποιήσει και άλλα σώματα αγαπημένων για να "διδάξει" την ψυχή ?

 
At 10:00 πμ, Blogger kaita7katsikakia said...

Kryos, δεν καταλαβαίνω την ερώτησή σου..δεν μπορώ να την συνδέσω με το νόημα της ανάρτησης

 
At 1:16 πμ, Blogger kryos said...

Να με συγχωρείς , έχεις δίκιο ... το σχόλιο μου ήταν το αποτέλεσμα μιας σειράς σκέψεων που γεννήθηκαν από την ανάγνωση της ανάρτησης σου αλλά δεν καταγράφτηκαν στο σύνολό τους για να μπορέσω να γίνω κατανοητός .

Κατ αρχήν να πω ότι συμφωνώ με όσα γράφεις , και στον δικό μου κόσμο υπάρχει μια ψυχή που θα πρέπει να "ωριμάσει" μέσα από τη διεύρυνση της συνείδησης .... όσο την "πνίγουμε" παραμελώντας την φροντίδα της , τόσο αυτή θα επιστρέφει αυτή την αδιαφορία με τα γνωστά συμπτώματα της αίσθησης του κενού , της απώλειας νοήματος και τελικά με την προβολή αυτής της ανισορροπίας σε υλική μορφή .

Η πίστη όμως σε όλη αυτή τη διαδικασία προϋποθέτει και την ύπαρξη κάποιας ανώτερης νόησης ( ο καθένας μπορεί να την βαφτίσει όπως θέλει ) που κατά κάποιο τρόπο έχει "προγραμματίσει" αυτό το "παιχνίδι" και τους κανόνες του ... αν βαδίζεις σε αυτό το δρόμο τότε τίποτε δεν είναι τυχαίο , τότε η ασθένεια είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι αυτού του "σχεδίου" το οποίο φυσικά και θα περιλαμβάνει και την αλληλεπίδραση με τον "απέναντι" μέσω των προσωπικών επιλογών και φυσικά την διαχείρηση των συναισθημάτων .... τελικά όλα αυτά μαζί θα οδηγήσουν στην αφύπνιση και στην πληρότητα που όλοι φανταζόμαστε ως προορισμό .

Με την έννοια αυτή η "επιφάνεια προβολής" ξεφεύγει από τα όρια του σώματος και περιλαμβάνει όλο τον γνωστό και αντιληπτό κόσμο αφού όλα συμβαίνουν πλέον για τον ίδιο σκοπό .... τα νήματα μεταξύ ψυχής και σώματος προεκτείνονται στο άπειρο και η ασθένεια κάποιου αγαπημένου ασφαλώς και μπορεί να σφυρηλατήσει τη δική μας ψυχή .

Για μια ακόμη φορά απόλαυσα τη γραφή σου ... ένα όμορφο βραδάκι θα ευχηθώ !!!

 
At 4:11 μμ, Blogger kaita7katsikakia said...

Kryos, oμολογώ πως ακόμη δεν κατάλαβα πού "πέταξες" με αφορμή την ανάρτηση...
Νομίζω πως έχεις μια τάση να ξεφεύγεις (και από την προηγούμενη ανάρτηση).

Θα κάνουμε μια νέα ανάρτηση, για να πούμε όσα σχολιάζεις, οκ?

 
At 3:20 πμ, Blogger kryos said...

Έχω μια τέτοια τάση η οποία εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια και τώρα πια συνειδητά αφήνομαι να με παρασύρει .... και είναι ο λόγος που δεν γράφω συχνά δικές μου αναρτήσεις ... γιατί ξέρω πως όταν χρειαστεί να σταματήσω , ποτέ δεν θα έχω καταφέρει να εκφράσω ουσιαστικά αυτό που θα ήθελα , νιώθω πάντα κάτι να λείπει το οποίο θα "σκέπαζε" τα περιγραφόμενα .... μπορώ να αφήσω μια φράση που θα στέκεται μόνη της και θα γεννήσει ενδεχομένως σκέψεις , όμως αντιλαμβάνομαι πως αν ακολουθήσω την πορεία αυτών των σκέψεων στο τέλος θα καταλήξω στον ίδιο ευρύ γνώριμο τόπο .... βάζουμε τίτλους στις αναρτήσεις μας και τις χωρίζουμε σε κατηγορίες αλλά σ αυτό το "βιβλίο" , μ αυτό το θέμα , όλα κατά την γνώμη μου είναι κατά κάποιο τρόπο συνδεδεμένα .... και νομίζω αυτό δικαιολογεί κάποια αυθαίρετα "πετάγματα" που ελπίζω όταν συμβαίνουν εδώ να κρίνονται με επιείκεια :)

Να έχεις μια όμορφη βραδιά !!!

 
At 11:05 πμ, Blogger Κυκλοδίωκτον said...

Δεν ξέρω αν μου επιτρέπεται να παρέμβω, αλλά θα 'θελα να εκθέσω ό,τι κατάλαβα.

Ο Κρυος, εννοεί την ψυχή σαν αχτίδα φωτός ενός ήλιου, κάτι ανώτερου συνολικά, ενός κεντρικού "προγραμματιστή" φωτός που δείχνει στην κάθε μακρινή αχτίδα του το δρόμο της ενσωμάτωσης-επιστροφής και θεραπείας είτε μόνο στη δική της απόληξη-σώμα είτε με τη βοήθεια και των άλλων αχτίδων-απολήξεων-σωμάτων σε αλληλεπίδραση, μια και όλα συνδέονται.

Βιβή, εσύ μοιάζει να μιλάς για την ψυχή αποκομμένη από την αρχική της προέλευση (αν υπάρχει τέτοια τελικά), σαν κάτι αυτόνομο και αυτοδιαχειριζόμενο από τον ίδιο τον άνθρωπο φορέα της, αλλά νομίζω ότι περιλαμβάνεις και τις διεργασίες του νου μαζί, στις διάφορες μορφές συνειδητότητας.

Ο Κρυος αναρωτιέται αν τα μηνύματα της ψυχής μέσω της ασθένειας του σώματος προέρχονται μόνο από το ατομικό μας επίπεδο ή είναι συλλογικά μηνύματα επαναφοράς στην αρχική καθαρότητα και στην ένωση με το αρχικό όλον.

Ελπίζω να μη μπέρδεψα περισσότερο τα πράγματα.

Καλημέρα σας!

 
At 3:18 μμ, Blogger kaita7katsikakia said...

kyklo2
Κατάλαβα τι είπε ο Κρύος.

Ας σου απαντήσω Κρύος από εδώ.
Δεν έχω διαφωνία με τα λεγόμενά σου. Πιστεύω πως η ψυχή δεν είναι αποκομμένη από μια Ανώτερη διάνοια και ένα Σχέδιο που την θέλει να είναι ενωμένη με το αρχικό όλον.

Νομίζω πως δεν συναντηθήκαμε Κρυος, γιατί τα σχόλιά σου ήταν γενικά-θεωρητικά σχόλια ενώ εγώ έγραφα για τα συμπεράσματα της εμπειρίας μου

χαιρετώ!

 
At 11:35 μμ, Blogger kryos said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 11:35 μμ, Blogger kryos said...

@ Κυκλοδίωκτον

Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω Αλεξάνδρα .... δεν νομίζω ότι υπήρξε ποτέ πρόβλημα κατανόησης αλλά χάρηκα που διάβασα ένα τόσο πολυεπίπεδα όμορφο σχόλιο .

@ kaita7katsikakia
"
Εγώ πάλι Βιβή νομίζω ότι "συναντηθήκαμε" στο βαθμό εκείνο που κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί ... πως θα μπορούσα να σχολιάσω τα συμπεράσματα μιας τόσο ανατρεπτικής δικής σου εμπειρίας ? ... είναι εντελώς άτοπο να συμφωνήσεις ή να διαφωνήσεις όταν έχεις απέναντι σου μια ψυχή που εκφράζει την οπτική της βασιζόμενη σε βιώματα που μπορεί ενδεχομένως να μοιάζουν με τα δικά σου αλλά είναι σίγουρο ότι επέδρασαν και αφομοιωθηκαν με ένα τρόπο που δεν θα μπορέσεις ποτέ να καταλάβεις .

Έκανα λοιπόν ένα άλμα με σχόλια που μπορεί να μοιάζουν γενικά΄και θεωρητικά αλλά σίγουρα υπάρχουν δικές μου προσωπικές εμπειρίες από πίσω τους .... δεν υπάρχει τίποτε για να αποδειχθεί , μόνο να υποψιαστείς μπορείς και να το μοιραστείς εκεί που θα νιώσεις εμπιστοσύνη .... νομίζω ότι έκανες κι εσύ ένα τέτοιο άλμα όταν ανέφερες το "εσωτερικό δυναμικό" στο σχόλιο σου που αναφερόταν στο πρώτο βίντεο στη δική μου ανάρτηση ... και ήταν όμορφο γιατί η διεύρυνση της ψυχής δεν συμβαίνει μόνο στα μεγάλα και δύσκολα αλλά και στα μικρά απλά και καθημερινά όπως είναι η ανάγνωση μιας φράσης που θα πάρεις μαζί σου προς επεξεργασία .

Συγνώμη για την πολυλογία μου , ένιωσα ότι ήθελα να επανέλθω και το έκανα , δεν ήταν μηχανική η αντίδραση :)

Καλό βράδυ σε όλη την παρέα !!!

 
At 11:27 πμ, Blogger kaita7katsikakia said...

kryos, ευχαριστώ που έκανες τον κόπο να απαντήσεις, καθώς και για την κατανόηση και προσέγγιση σου

καλημέρα!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home